Blog

Webinar: Versterk je eerstelijnsmedewerkers met IoT en Microsoft Teams - Blog | Oquila

Geschreven door Rebekka Van Acker | 24 augustus 2021

De medewerkers die jouw product voor het eerst in handen hebben, herstellingen ter plaatsen uitvoeren, jouw merk vertegenwoordigen of de klant te woord staan. Zij staan het dichtst bij de klant en zijn een onmisbaar onderdeel van vele bedrijven. Toch blijkt dat deze mensen vaak de minste connectie hebben met het bedrijf en zich vaak minder gemotiveerd voelen. In meer dan 75% van de gevallen beschikken ze niet over de nodige technologie om hun job correct uit te oefenen.

In dit webinar willen we jullie graag inspireren over de verschillende mogelijkheden om de firstline medewerkers te engageren en elke dag slimmer met goesting te doen samenwerken. Denk hierbij aan Microsoft Viva Connections, Microsoft Teams, etc. Dit doen we niet alleen, maar samen met onze partner Spikes,  specialist op het vlak van Modern Workplace en Teamwork oplossingen. Verwacht je tijdens het webinar aan onderstaande topics, waarbij we 3 concrete use cases aanhalen waarin firstline medewerkers echt het verschil maakten:

  • Firstline medewerkers en hun uitdagingen van vandaag
    Patrick Viaene, Microsoft 365 BG Lead licht jullie graag de moderne werkplek van een firstline medewerker toe.
  • De Digitale Feedback Loop voor de operator op zijn productievloer
    De operator op de productievloer krijgt niet altijd de informatie die hij nodig heeft op het juiste moment en op een efficiënte manier. Omgekeerd, ziet, hoort en weet de operator veel. Deze informatie kan de operator niet gemakkelijk delen met de bedrijfsvoering of hij voelt zich niet gehoord. Rebekka Van Acker, CEO van OQuila zal toelichten hoe deze uitdaging werd opgelost aan de hand van een klantenvoorbeeld. IoT zorgt hier voor de vereiste gegevens die via een duidelijke interface bruikbaar gemaakt worden in de 2 richtingen.
  • De proactieve field service technieker werkt efficiënt en heeft tevreden klanten
    Techniekers worden in deze case de baan op gestuurd, vaak met onvolledige informatie. Hierdoor zijn ze dan onderweg voor kleinigheden of hebben ze niet de juiste tools of specialisatie om het probleem te verhelpen. Ook hier licht Rebekka de oplossing op deze uitdaging toe aan de hand van een concrete klantencase. Er werd bij deze klant gebruik gemaakt van IoT en andere Mixed Reality technieken.
  • De betrokken verpleegster focust op haar patiënten, niet op haar administratie
    Tegenwoordig merken veel zorgverleners dat hun dag wordt overspoeld met administratieve taken als gevolg van gefragmenteerde tools en systemen. Ben Van Mol, Solution Architect bij Spikes laat zien hoe de backofficemedewerkers hen hierin optimaal kunnen ondersteunen met Microsoft Teams als platform zodat ze steeds de best mogelijke informatie en zorg ter beschikking kunnen stellen van hun patiënten.

Het wordt een geweldig webinar en we hopen je te verwelkomen!
Schrijf je hier in!