Duror Fashion Group zet data in om te innoveren en te digitaliseren

DELEN

dfg_buildingDuror Fashion Group is een Belgisch modehuis dat drie sterke merken overkoepelt: Terre Bleue, Gigue en Zilton. Gedreven door een passie voor mode en klantvriendelijkheid, inspireert de modegroep elk seizoen fashion lovers in België en daarbuiten. 

Duror Fashion Group is zich reeds geruime tijd bewust van de kracht van data. Het aantal nieuwe databronnen en systemen was echter recht evenredig met de toenemende digitalisatie en een sterke groei. 

Om een totaalbeeld te behouden en alle data vanuit verschillende bronnen met elkaar te kunnen verbinden heeft OQuila een modern datalakehouse opgezet.

Deze data oplossing wordt door business users en management gebruikt om onder andere:

  • Klanten van Gigue en Terre Bleue winkels gerichte communicatie te versturen.
  • Aankoopprognoses te maken (hoeveel artikelen in welke maten aankopen).
  • Productie en styling aan te sturen.
  • De prijsstrategie te bepalen.
  • Management reporting and KPI Dashboards te voorzien.
  • Stock optimalisaties en herverdelingen door te voeren.
  • Gerichte marketingacties en marketing automatisatie te lanceren.
  • Klantentevredenheid te monitoren.
  • ...

In een volgende fase wordt het datalakehouse verder uitgebreid naar een datahub van waaruit ook alle communicatie tussen de verschillende systemen gecentraliseerd gebeurt.