WEBINAR

Van Data naar Inzicht: hoe je data inzet voor een betere klantenbeleving en slimmere marketing

19 mei 2025 - 11:30 - Online
DataInRetail

Wat kan je verwachten

Retailbedrijven hebben tegenwoordig de mogelijkheid om een schat aan informatie over hun (potentiële) klanten te verzamelen. Deze gegevens komen uit diverse bronnen zoals kassasystemen, webshops, marketing automation tools, sociale mediakanalen, enzovoort. Hoewel de constante toestroom van data een zegen kan zijn, kan het ook een vloek worden als deze data niet breed inzetbaar en geïntegreerd is. 

Het overzichtelijk beheren van deze waardevolle datastroom is essentieel om een consistente kijk op je klanten te krijgen en succesvol klantensegmentatie toe te passen. Dit vormt de basis om je strategie of communicatie op maat van je doelgroep(en) te bepalen. Wie zijn de (potentiële) klanten die interactie tonen met je organisatie? Waar haken ze af? Wat loopt er goed? Wat kochten ze in het verleden? 

Met concrete demo's laten we zien hoe je alle gegevens in kaart kunt brengen, waardevolle inzichten kunt verkrijgen en de juiste proactieve stappen kunt ondernemen om de klantenbeleving te verbeteren.


 

Waarom deelnemen 

Neem deze unieke kans om best practices van collega-organisaties uit je sector te ontdekken en te leren hoe je data kunt vertalen naar een competitief voordeel en een betere klantenbeleving!

Programma

Tijdens deze webinar leer je aan de hand van live praktijkcases: 

  • Het belang van inzetbare data in de retailsector  
  • Hoe je de juiste inzichten over je doelgroep(en) kan verwerven door je data te combineren.
  • Hoe je kan leren uit je eigen data en het gedrag van je (potentiële) klanten kan voorspellen
  • Hoe je de strategie en campagnes naar je doelgroep(en) kan bepalen met behulp van klantensegmentatie
We sluiten af met een Q&A.
 

Schrijf je in vandaag nog in.